Narració “Una petita conversa sense gens d’interès”,de Salvador Espriu i aiguafort de Ramon Calsina per a la col·lecció “Els Gravadors de la Rosa Vera”, del volum Dotze nus.

L’il·lustrador Jaume Pla havia fundat amb Victor M. D’Imbert les Edicions de la Rosa Vera com una manera de potenciar la pràctica del gravat. Dirigida pel mateix Jaume Pla, la col·lecció “Els Gravadors de la Rosa Vera” va ser una de les més destacades de la postguerra des del punt de vista de la seva excel·lència gràfica. Cada volum, amb un denominador temàtic comú, acompanyava els gravats de breus textos d’escriptors.

Fundació Ramon Calsina

Text extret del llibre Obres completes, edició crítica, Salvador Espriu. Centre de documentació i estudi Salvador Espriu. Edicions 62.