El poeta i editor Josep Janés i Olivé (1913-1959) ajudava a artistes en la dura postguerra encarregant-los treballs que, a vegades, es quedaven al calaix. Calsina fou un d’ells i havia fet algunes il·lustracions. Un dia Janés el posà en contacte amb un marxant holandès que havia vingut  buscant dibuixos de toros. Així fou com Calsina s’inicià en aquesta temàtica. No cal dir que el marxant, que buscava estampes tipical spanish, va fugir corrents davant la seva interpretació de la Fiesta. Calsina, humanitzant el toro, ens treu la possibilitat de turmentar-lo. I en comptes de culpar al torero, el converteix en víctima de la pròpia indigència.

Josep Janés, completament autodidacta, amb 17 anys ja va fundar la revista Bandera a Collblanc.  Abans de la Guerra Civil va dirigir el Diari mercantil  i l’Avui, Diari de Catalunya. Inicià la col·lecció Quaderns literaris entre d’altres i publicà llibres de poesies. Durant la guerra treballà als Serveis de cultura al front. Empresonat el 1939 fou alliberat pels avals, especialment, el d’Eugeni d’Ors. El 1940 fundà l’editorial Josep Janés  publicant en castellà. El 1946 començà a publicar en català.

Fundació Ramon Calsina