“Cap. LXI, p.II. De lo que le sucedió a Don Quijote en la entrada de Barcelona, con otras que tienen más de lo verdadero que  de lo discreto.

A lo que don Quijote respondió: -Si cortesías engendran cortesías, la vuestra, señor caballero, es hija o parienta muy cercana de la del gran Roque: llevadme do quisiéredes, que yo no tendré otra voluntad que la vuestra, y más si la queréis ocupar en vuestro servicio.

Con palabras no menos comedidas que éstas le respondió el caballero; y encerrándole todos en medio, al son de las chirimías y de los atabales, se encaminaron con él a la ciudad...”

 

Miguel de Cervantes Saavedra. El ingenenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha.

 

 

El 4 de maig de 1959 es va inaugurar a la Biblioteca Central, ara Biblioteca Nacional de Catalunya, una exposició bibliogràfica amb l’àlbum Calsina, 20 litografias sobre temas del Quijote. Amb pròleg de Luis Astrana Marín.

Fou editat, amb una tirada de cent exemplars, per l’Editorial Óssa Menor l’octubre de 1958. Aquesta editorial la fundà en Josep Pedreira Fernández. Ell va ser també un dels amics que organitzaren l’homenatge al pintor l’any 1957.

Fundació Ramon Calsina

 

© Fundació Ramon Calsina, Barcelona 2009.Tots els drets reservats.