Presentació de la Fundació Ramon Calsina

La Fundació té per objecte la preservació i conservació de l’obra del pintor Ramon Calsina Baró, així com divulgar-la i mostrar-la d’acord amb el sentit que l’autor donà a la seva obra i la seva manera d’entendre l’Art, així com promoure totes aquelles accions que potenciïn aquest concepte d’art.

(Fragment de l’article núm. 4 dels estatuts de la Fundació)

Ens plau molt mostrar la obra i fer conèixer la persona de Ramon Calsina Baró per aquest mitjà, que arriba a tants, que permet mostrar una petita, però significativa part del seu món.

Ramon Calsina va morir l’any 1992, i des de llavors poques han estat les iniciatives per mostrar-lo i per fer-ne reconeixement. Molta gent, però, l’ha seguit recordant i estimant. Per ells i per qui no l’ha conegut és aquest espai.

Avui dia a les arts plàstiques, en molts casos, els artistes es coneixen i valoren més pel nom i pel seu ressò mediàtic que pel seu treball. Creiem que el més important és veure l’obra, la impresió que produeix i les emocions que desperta. Per això us convidem a entrar-hi amb llibertat, sense prejudicis, sense por de pensar “jo no hi entenc”. De la mà de Ramon Calsina podreu apropar-vos a històries molt variades, fantasioses, originals, però sobretot honradament personals, amb la seguretat que dóna el seu domini de l’ofici

La vostra ànima vibrarà amb una àmplia gama de registres i gaudireu del contacte directe amb això tant extraordinari i senzill que és el fet artístic.

I és per aquesta raó que la família Calsina hem decidit crear aquesta fundació, la Fundació Ramon Calsina,  per treballar en aquest objectiu de mantenir, cuidar, mostrar, i oferir-vos aquesta obra.

Sentim la responsabilitat de no silenciar aquest treball que creiem que se suma al ja fet per molts homes, artistes de la nostra terra i del món, que ens han fet gaudir de la autèntica Bellesa a través de l’Art.

Volem oferir-vos aquesta fundació com a plataforma de coneixement d’aquesta obra, d’aquesta trajectòria, la d’un home i la seva forma d’entendre l’Art, amb unes conviccions que el portaren a actuar i treballar d’una determinada manera, amb honestedat i força aplicada al benaurat ofici de pintar.

Així ho creiem i així entenem el treball de Ramon Calsina Baró.

Aquesta pàgina web és el mitjà amb el què tenim el goig de mostrar-vos-ho.