Cloenda del 120è aniversari del naixement de

Ramon Calsina

Amb la celebració del 120è aniversari hem pogut constatar que fites com aquesta possibiliten i generen entusiasme i més complicitat entre els amant de l’art. Per això n’estem molt contents i ens esperona a seguir amb el nostre objectiu, així com a anar enriquint aquesta xarxa de lligams a l’entorn de l’art de Ramon Calsina.

Vam iniciar l’any amb la sorpresa del fantàstic reportatge de RTV El Vendrell sobre l’aniversari (https://www.rtvelvendrell.cat/calsina-lliure-i-magic/) i amb l’article de Ricard Mas al Mirador de les Arts. També, per al dia de la dona, realitzàrem un recorregut virtual per l’exposició Parlo de tu, al Museu Etnogràfic de Ripoll (2020), que es pot veure a la pàgina web. Per Sant Jordi vam compartir la publicació, en una revista americana, de dues poesies d’una admiradora de Philadelphia, inspirades en dues obres de Calsina. Vam poder gaudir de les primeres portes obertes de la Casa de les Vàlvules, nova seu de l’AHPN, on hi ha l’espai Calsina, amb motiu del #DIM21. També vam assistir a l’acte de celebració del Premi Europa Nostra al districte de Sant Martí, atorgat a l’equip de l’arquitecte Toni Vilanova pel projecte de rehabilitació de la Torre de les Aigües.

Així mateix, vam poder participar en les exposicions simultànies, amb motiu de l’aniversari, organitzades pel Museu Deu del Vendrell “Ramon Calsina&Miquel Villà: dos llenguatges”, i “Univers Calsina”, a la Sala Parés.

A l’exposició del Museu Deu, els visitants, sobretot estudiants de les escoles i instituts de la comarca, gaudiren de les obres i les activitats educatives preparades especialment per a ells. I la RTV El Vendrell va emetre una entrevista al president de la Fundació, Ramon Calsina Garcés.

A la Sala Parés s’inicià l’exposició amb una emotiva inauguració amb l’assistència de molt públic entusiasta, que gaudí de les explicacions sobre l’obra de Calsina a càrrec del senyor Sergio Fuentes Milà, comissari de l’exposició. També es van organitzar diverses visites guiades amb els Amics del Liceu, els Amics del MNAC, els visitants del LOOP21, els components del cor MasGospel i l’AHPN. Finalment, se celebrà una taula rodona amb el senyor Sergio Fuentes i la senyora Núria Payán, directora del Museu Deu Font.

També vam assistir a la presentació de la col·lecció Univers Art, d’Enciclopèdia Catalana, on en un dels llibres, Les Avantguardes, de Josep M Minguet, Calsina hi té el seu reconeixement.

En el transcurs d’aquest any s’han publicat diversos articles sobre Calsina, com el de Ramon Casalé al Temps de les Arts, i Júlia Costa a llegir.cat. També s’han emès  reportatges als noticiaris de TV3 i de Betevé.

En les dues exposicions esmentades s’ha pogut divulgar la col·lecció de litografies publicades recentment. També s’ha posat en marxa la botiga en línia de la Fundació.

I ara, a cavall de la cloenda d’aquest any del 120è aniversari del naixement i del 30è aniversari de la mort, (1901-1992), l’espai cooperativa Rocaguinarda ofereix la mostra Calsina i la literatura, fins al 4 d’abril d’enguany, que posa accent en la vessant literària de l’obra de l’artista. Finalment, aquest dissabte 5 de març podrem reblar-ho amb una taula rodona a l’entorn de la mostra.

Per tot això valorem profundament l’esforç i la dedicació de totes les persones i entitats que han participat en l’organització de totes les activitats esmentades. I també als molts amics de la Fundació que ens han seguit mostrant la seva estima amb l’assistència als actes i a través de les xarxes socials durant tot aquest any.

El nostre més sincer agraïment i ....seguim!

Visca l’Art!