NOTÍCIA VERKAMI

Des de la Fundació estem treballant en un projecte que fa molt de temps que teníem pensat i ens feia molta il.lusió poder-lo dur a terme.

El projecte és una exposició que duu per títol “Calsina, tu i jo som germans!”. Aquestes paraules extretes d’un article de Joan Oliver dedicat al seu amic pintor, ens parlen del propòsit de l’exposició,  que consisteix a entrar en la complicitat que hi ha entre la persona i l’obra artística de Ramon Calsina i els homes i dones del món de les lletres, coetanis d’ell, que el comprengueren i de qui rebé els més entusiastes i sincers elogis.

Aquesta exposició vol ser un recorregut amb un eix conductor: els lligams que es van establir entre tots aquests artistes. Vol explicar el perquè d’aquesta complicitat, que ve donada pel fet que la pintura i, sobretot, els dibuixos de Ramon Calsina, són molt "literaris", expliquen moltes coses, cosa que els fa sentir propers. No menys important és el fet que el context vital del moment era difícil, i que tots aquests artistes van voler salvaguardar amb el seu treball un sentit de llibertat interior i a l’ensems un sentit de país.

Tot mostrant pinzellades de l’extensa obra creativa i del món interior de Ramon Calsina, anem entrant en diferents aspectes d’aquesta comprensió i unió de pensament que s’establí entre molts d'aquests artistes, alhora que també volem mostrar un reconeixement per tot el suport incondicional rebut.

Ara tot sembla confluïr i tenim davant l’oportunitat de concretar-ho aquesta propera tardor en un espai immillorable, el Centre Cultural de Terrassa, en la seva magnífica sala, tant per les seves dimensions i qualitat, com per la seva visibilitat.

En aquests moments, però, el projecte sobrepassa les nostres capacitats econòmiques, i per això hem pensat en la idea de fer un projecte de micromecenatge. Creiem fermament en la idea del projecte i, tenint la possibilitat de concretar-la, no volíem deixar-la passar. També, és veritat, confiem que hi ha una bona part de la nostra societat compromesa en accions culturals d’aquest tipus.

Per això us agraïm per endavant la vostra col.laboració. Tota participació, per petita que sigui, suma en el conjunt i fa que una idea pugui ser possible.